Android for lærere

Nå begynner endelig Galaxy-Tab`en å bli et fungerende verktøy i undervisningen min. I denne posten skriver jeg om oppsettet jeg bruker om dagen.

For øyeblikket domineres hjemskjermen av dagens agenda og huskeliste. Begge lastet inn av applikasjonen «Executive Assistant»; Dette programmet håndterer nyheter via Google Reader, Facebook, all epost (gjennom IMAP), ymse kalendere – kort sagt alle oppdateringer i ett program.

I tillegg kjører jeg selvsagt «Evernote» for å ha kontroll på mine egne notater; naturligvis synkronisert med mine øvrige datamaskiner.

For å holde jevnlig lesning har jeg også Kindle-appen på hjemskjermen.

Til slutt ligger kamera, LED-lys og Dropbox lett tilgjengelige. Gjennom dropbox har jeg tilgang til mine mest brukte filer og PDF-dokumenter, alle oppdatert til siste utgave trådløst.

Det er mange andre applikasjoner jeg bruker daglig, men disse er foreløpig de viktigste i undervisningssammenheng.

Legg igjen en kommentar

Filed under Bøker, Google, Kindle, Teknologi

Legg igjen en kommentar

